Rusi stáli pred bránami Berlína a nacisti namiesto toho, aby sa skryli do dier, poriadali bláznivé večierky. Prirovnávať situáciu stav hudobného šoubiznisu k pádu odpornej Hitleroskej ríši je síce nemiestne, ale keď sa pozrieme na odovdzávanie hudobných cien na Grammy Awards a Brit Awards, tak celkom sedí.
Hudobný priemysel je ako veľký zaoceánsky parník, perforovaný množstvom veľkých dier, do ktorých vniká voda, no ten sa so zábavou na palube snaží plávať stále ďalej. Na odovzdávaní cien americkej a britskej hudobnej akadémie sa aspoň raz do roka tvária, že sa nič nedeje. A pritom čísla predaja hudobných nosičov boli na konci roka najhoršie za posledných desať rokov.
Robiť veľké haló okolo seba sa stále oplatí. Gramny a Brit fungujú ako výborné promo. Stačí sa pozrieť na predaje nosičov na internetovom obchode Amazon.com, kde víťazi hlavných kategórii zaplnil desiatku prvých miest. Pritom ich nahrávky vyšli pred niekoľkými mesiacmi a strop predajnosti mali za sebou. Nie je to výnimočný jav. Podobne to funguje aj na filmových Oskaroch, po ktorých rapídne vzrastú tržby ocenených filmov, ktoré medzičasom vyšli na DVD nosičoch. Výsledkom je, že ocenený album sa predá dvakrát.
Pohŕdať týmito cenami nie je správne, každoročne sa tam premelie množstvo skvelých hudobníkov a nádejí.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.