Medziročne tu klesol počet dopravných nehôd ale vzrástol počet usmrtených osôb. Toto porovnanie súvisí s rozšírením diaľnice z dvoch jazdných pruhov na tri – na úkor odstavného pruhu.
V tejto súvislosti som si pozrela vyjadrenia rôznych osôb, k samotnej úprave diaľnice pred aj po jej realizácii. Až na malé výnimky, sa väčšina vtedy úradujúcich odborníkov k zrušeniu odstavného pásu vyjadruje pozitívne. Podľa vyjadrení vtedajšieho ministra vnútra, riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti a viacerých bezpečnostných expertov bude táto úprava bezpečná a pomôže zvýšiť priepustnosť na tomto úseku, objavilo sa aj cynické - vyskúšame to, ako to bude fungovať.
V čase, keď vláda rozhodla o okamžitom riešení problému priepustnosti tohto úseku tým, že zrušila odstavný pruh už diaľnica potrebovala rozšírenie. Rozhodla, že sa jej rozšírenie urobí zo základného bezpečnostného prvku diaľnice, to totiž odstavný pruh je.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.