Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Naozaj sú všetci zlodeji?

.martin Hanus .názory

Zdá sa, akoby už nadobro zvíťazila predstava, že pokiaľ ranné vydanie novín neodhalí nejakú kauzu – nech je jej celospoločenský význam akýkoľvek – a nežiada povalenie aspoň vysokopostaveného úradníka, tak sa čitateľovi ani neoplatilo v ten deň zobudiť.

Výsledkom je, že vážnejšiu kauzu, kde ide o miliardy, strieda na prominentnom mieste kauzička, kde ide o tisícky. Normálny čitateľ už tak v záplave afériek nie je schopný hierarchizovať problémy vo svojej krajine a rozlíšiť, čo je dôležité a čo hlúposť, ktorú treba v záujme duševného zdravia rýchlo pustiť z hlavy.
 
Keď sme nie tak dávno v .týždni hodnotili prvých sto dní ministrov Radičovej vlády, v prípade ministra dopravy Jána Figeľa sme označili za jedno z jeho najlepších rozhodnutí, že sa obklopil aj ľuďmi ako Marián Kolník. Dnes je tento šéf Figeľových poradcov pod paľbou denníka SME – ako symbol klientelizmu.


Najskôr krátky predpríbeh: keď prišiel predseda KDH na výrazne posilnené ministerstvo dopravy, nemal ani potuchy, čoho sa skôr chytiť. Lepšie povedané, čo skôr hasiť. Za štátneho tajomníka dostal okrem nominanta Mostu aj svojho spolustraníka Jána Hudackého, ktorý o rezorte tušil ešte menej než on. Preto bolo od Figeľa dobrou voľbou, že si za šéfporadcu zvolil Mariána Kolníka a dal mu výsadné postavenie. Kolník prišiel do štátnej správy ako veľmi úspešný podnikateľ v oblasti cementárskeho priemyslu s bohatými zahraničnými skúsenosťami.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite