Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Pop Music Business

.juraj Kušnierik .názory

Vo vlaku z Groningenu do Amsterdamu rozmýšľam o popmusic, o festivale a konferencii Eurosonic Noorderslag a o tom, prečo je Selah Sue hviezda a Eefje de Visser nie.

Juraj Kušnierik

Eurosonic Noorderslag je jedným z vrcholných stretnutí ľudí z európskeho hudobného biznisu. Do Groningenu v januári prichádzajú organizátori festivalov, agenti kapiel, manažéri, vydavatelia, ale napríklad aj výrobcovia festivalových náramkov, hudobní sociológovia, odborníci na vízovú problematiku, bezpečnosť festivalov, dokonca aj profesor estetiky z delftskej univerzity či právnik festivalu v Glastonbury prišli. Priťahuje ich sem nielen možnosť stretnúť kolegov z iných krajín a porozprávať sa s nimi, ale aj (hlavne) možnosť v priebehu štyroch dní uvidieť v centre jedného neveľkého mesta takmer 300 kapiel, ktoré organizátori považujú za "up and coming", teda so sľubnými vyhliadkami do najbližšej budúcnosti.
A tak Mišo Kaščák a Mário "Gešo" Gešvantner z Pohody, Tibor Holoda z Wilsonicu, Fruzsina Szép zo Szigetu, Ivan Milivojev z Exitu, Rikke Oxner z Roskilde a desiatky ich kolegov z takmer všetkých európskych krajín trávia noci rýchlymi presunmi z klubu do klubu, z koncertu na koncert, pričom keď ich niečo zaujme, okamžite sa môžu porozprávať s agentom kapely či s kolegami z iných festivalov. 
Ako empatický pozorovateľ toho, čo sa okolo mňa dialo, uvedomil som si niekoľko vecí.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite