Eurosonic Noorderslag je jedným z vrcholných stretnutí ľudí z európskeho hudobného biznisu. Do Groningenu v januári prichádzajú organizátori festivalov, agenti kapiel, manažéri, vydavatelia, ale napríklad aj výrobcovia festivalových náramkov, hudobní sociológovia, odborníci na vízovú problematiku, bezpečnosť festivalov, dokonca aj profesor estetiky z delftskej univerzity či právnik festivalu v Glastonbury prišli. Priťahuje ich sem nielen možnosť stretnúť kolegov z iných krajín a porozprávať sa s nimi, ale aj (hlavne) možnosť v priebehu štyroch dní uvidieť v centre jedného neveľkého mesta takmer 300 kapiel, ktoré organizátori považujú za "up and coming", teda so sľubnými vyhliadkami do najbližšej budúcnosti.
A tak Mišo Kaščák a Mário "Gešo" Gešvantner z Pohody, Tibor Holoda z Wilsonicu, Fruzsina Szép zo Szigetu, Ivan Milivojev z Exitu, Rikke Oxner z Roskilde a desiatky ich kolegov z takmer všetkých európskych krajín trávia noci rýchlymi presunmi z klubu do klubu, z koncertu na koncert, pričom keď ich niečo zaujme, okamžite sa môžu porozprávať s agentom kapely či s kolegami z iných festivalov.
Ako empatický pozorovateľ toho, čo sa okolo mňa dialo, uvedomil som si niekoľko vecí.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.