Žiaľ, už existuje iba negatívne využitie: a to naozaj začať s implementáciou tejto stratégie do škôl. V tomto prípade treba len dúfať, že v škole, ktorá je vo svojej podstate konzervatívnou inštitúciou, sa ťažko presadzujú nielen užitočné reformy, ale aj najväčšie hlúposti.
Táto stratégia globálneho vzdelávania sa síce navonok tvári reformne, deklaruje, že chce deti priviesť deti od memorovania ku kritickému mysleniu, ale v skutočnosti nejde o nič iné než o ideologickú nalieváreň. Len s tým rozdielom, že kým kedysi sa vychovával socialistický človek, teraz to má byť „globálne“ a „rozvojovo“ uvedomelý občan, spôsobilý „prevziať zodpovednosť za správanie, ktoré zabezpečí trvalo udržateľný život na Zemi“, poznať „hlavných aktérov rozvojovej spolupráce“ ako aj „miléniové ciele“ OSN, má byť vzdelaný v oblasti HIV/AIDS, má si osvojiť idey multikulturalizmu, vyrovnať sa s témami ako „stereotypy a predsudky, xenofóbia, rasizmus, intolerancia“ a byť podkutý v oblasti „rodovej rovnosti“.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.