O čom vlastne je tá najnovšia petícia? Tí, čo výzvu médiám podpísali, majú výhrady k obsahu spravodajstva, ktoré sa k nim dostáva. „Spravodajstvo začína byť čoraz viac zaplnené negatívnymi informáciami o vraždách, nehodách, násilí, vojnách a zle. Sme ľudské bytosti, ktoré sa viac nemienia zabávať na nešťastí iných,“ píše sa v petícii. „Nemyslíme si, že prílev negatívnych informácií z nás urobí lepšiu a informovanejšiu spoločnosť, ani že nás akokoľvek inšpiruje.“
Petícia žiada viac pozitívnych správ – napríklad o úspechoch našich športovcov, umelcov, vedcov, podnikateľov, nadaných detí i bežných ľudí. „Svet je príliš krásne miesto na to, aby sme vnímali iba jeho zlé stránky,“ píšu dojímavo organizátori petície. Nedá sa nesúhlasiť.
Lenže tí, čo dnes v komerčných televíziách skladajú spravodajstvo, presne vedia, čo ľudia v správach chcú mať. Vedia podľa čísel z peoplemetrov zistiť, pri ktorej správe divák prepol na konkurenciu. A výsledky týchto meraní potom ovplyvňujú to, ako dnes vyzerajú správy v komerčných televíziách.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.