Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Prázdne hľadisko v pohybe

.elena Akácsová .názory

Bratislava v pohybe je výnimočné podujatie. Ak aj nepotrebujete vidieť každú tanečnú premiéru, tak toto je festival, ktorý už dlhé roky do Bratislavy ťahá tých, čo sú na začiatku pelotónu, nie na jeho konci.

Elena Akácsová

V rámci festivalu sa dajú vidieť predstavenia, ktoré ukazujú, kam smeruje tanečné divadlo, nie kde bolo pred desiatimi rokmi.

Tak je tomu aj tento rok. Ale stalo sa niečo čudné. Predošlú sobotu na otváracom predstavení v Novej scéne, kde sa predstavil špičkový rakúsky choreograf Chris Haring so svojou skupinou Liquid Loft v predstavení Talking Head,  s techno-artovou satirou na internet, zívalo hľadisko prázdnotou. Nie kde-tu neobsadené miesto, ale takmer prázdna sála. Nebola to presilovka účinkujúcich na divákov, ale to je len slabá útecha, keďže tí účinkujúci boli len dvaja. Ku ich cti slúži, že odviedli plnohodnotný výkon, akoby bolo hľadisko nabité a ten výkon stál rozhodne za to. Nielen tanečný, ale priam herecký výkon, toto predstavenie využívalo hovorené slovo, spev, výrazy tváre v živom videu a to nie samoúčelne, ale absolútne organicky a zmysluplne.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite