Zopakujme si, ako sa bookujú kapely na letné festivaly:
V prípade dobrých festivalov sa všetko začína láskou k hudbe (a nie, napríklad, láskou k peniazom - v takom prípade je totiž základnou otázkou to, aký line-up pritiahne na festival najviac ľudí, pri čo najnižšej cene získaných účinkujúcich). K hudbe ako takej, aj k hudbe konkrétnej, k takej, ktorá sa páči organizátorom daného festivalu.
Druhou dôležitou vecou sú vzťahy. Hoci je hudby a festivalov veľa, v skutočnosti je za tým všetkým len relatívne málo ľudí. Povedzme (v Európe) niekoľko stoviek, pričom kľúčových je niekoľko desiatok. Sú to predovšetkýcm agenti, ktorí sa kapelám zo svojho "rostera" snažia zabezpečiť čo najviac čo najlepších možných živých vystúpení. Potom sú to bookeri festivalov. Len keď si konkrétni bookeri a konkrétni agenti navzájom dôverujú, je šanca, že sa dohodnú.
Bookeri a agenti komunikujú od jesene, pričom v prvých mesiacoch roka, je komunikácia najintenzívnejšia. Práve z tohto hľadiska sú dôležité stretnutia na festivaloch, akými sú napríklad Reeperbahn v Hamburgu, Womax (tento rok bol v Kodani) alebo
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.