Napríklad Philipa Delves Broughtona v pondelkovom Financial Times fascinuje niečo, čo nazval „Františkov efekt“. Reč je samozrejme o pápežovej skromnosti: „Žiadne pohodlné červené topánky značky Prada alebo nový lesklý Mercedes-Benz, ako u jeho predchodcu Benedikta XVI. Pontif nosí jednoduché čierne topánky a vozí sa v starom aute Ford Focus. Samého seba nazýva radšej „biskupom“ a nie „pápežom“ a pápežské apartmány odmietol kvôli ich prílišnej márnotratnosti. Rozhodol sa, že radšej zostane vo vatikánskom penzióne, kde môže raňajkovať v spoločnej jedálni s kňazmi, ktorí tu práve bývajú.“
Philip Delves Broughton vo Františkovi objavil zmysel pre nový typ manažmentu. Podobne ako starosta New Yorku Michael Bloomberg, prezident Barack Obama alebo šéf firmy Carrefour Georges Plassat, sa ani František nebojí ľudí, nepotrpí si na prepych a deleguje právomoci. Bloomberg odmietol predchádzajúce kancelárie svojho predchodcu, Obama si napriek zamietavému stanovisku bezpečnostných služieb ponechal svoj BlackBerry, Plassat dereguloval právomoci smerom dole. Trendom je byť "hore" a tváriť sa "obyčajne," nosiť napríklad tričko ako majiteľ Facebooku Mark Zuckerberg.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.