Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Počúvajúc Janu Kirschner

.juraj Kušnierik .názory

Ako každá hudba, ktorá za niečo stojí, aj Moruša: čierna Jany Kirschner vedie k vášnivým polemikám: niektorým sa zdá výborná, iní ju považujú za omyl. Takto najnovší Janin album počujem ja.

Juraj Kušnierik

"Janka je človek, ktorý chce robiť hudbu a je ochotná vydať sa hociktorým smerom," povedal nám Eddie Stevens v rozhovore, ktorý nájdete v najnovšom .týždni. Toto na Janu Kirschner sedelo od začiatku, no z hudobného hľadiska sa objavné výpravy začali v roku 2010 albumom Krajina rovina. Oveľa oddvážnejšímm krokom do hudobne zaujímavých oblasí sú však Moruše, ktoré z Krajiny roviny vyrástli. Biela a čierna.

Hoci Jana je a zrejme aj zostane predovšetkým pesničkárka, od Krajiny Roviny však prekračuje jednak všeobecne zdieľanú predstavu o tom, čo je to popová pieseň a tiež predstavu o tom, ako vyzerá - hoci aj alternatívna a teda formálne slobodnejšia - slovenská pop music.

Jana a Eddie idú svojou cestou a je nesmierne zaujímavé pozorovať ich pritom, počúvať, čo na tej ceste vytvárajú. Prekvapenie čaká za každou zákrutou. Hovoriť im, ktorou cestou by mali a ktorou nemali ísť je totálny nezmysel. Oveľa lepšie je počúvať ich hudbu.

Idú
Zvuková bohatosť, pokoj, dlhé sláky, marimba. Textom je jedno slovo. Dve slabiky. Tri písmená. Idú. Odkiaľ? Kam? A kto vlastne ide? A prečo? Sláčiky niekoľkokrát ako keby citovali starú zvučku rozhlasového večerníčka.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite