Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Biznis model londýnskeho hipíka

.filip Olšovský .názory

V čase, keď predaj fyzických hudobných nosičov konštantne klesá, otvoril pre dvomi rokmi britský Rough Trade obrovskú pobočku v luxusnej štvrti newyorského Brooklynu. Nejde pri tom o žiaden nadšenecký výstrelok partie hipsterov, ktorým sa k imidžu nehodí nákup digitálnej hudby, pri ktorom ich nikto nevidí. Príbeh Rough Trade je oveľa zaujímavejší.

Filip Olšovský

Trvalo dlho, kým sa ten koncept stal prirodzeným aj pre obyčajného Stredoeurópana. A keď vo svojej originálnej forme niekedy začiatkom tohto milénia konečne dorazil aj do našich končín, obmedzil sa takmer výlučne na knihy a pohodlné posedenie v prítmí kaviarne. Rough Trade mal už o tridsať rokov skôr odvahu na to vytvoriť priestor, v ktorom bude ľuďom príjemné stráviť trebárs aj celý deň. Často aj bez motivácie spraviť z tých istých návštevníkov zákazníkov v priebehu niekoľkých sekúnd od ich príchodu a bez tradičného strachu o svoj cenný tovar, ktorý by sa častým prezeraním poškodil. Rough Trade už od svojich počiatkov úprimne budoval priestor, v ktorom sa život točil okolo hudby ako komplexného zážiku a nielen jej komerčnej (predávanej) časti. Ovocie tohto vizionárskeho prístupu tak žne práve v dobe, keď konkurencia svoje kamenné predajne húfne vyprázdňuje.

Rough Trade East je vlajkovou loďou legendárnej značky, od roku 2007 zakotvenou v bývalom pivovare pri známej londýnskej Brick Lane. Hneď pri vstupe vábi detailami, vďaka ktorým vo vnútri strávite oveľa viac času, než ste mali pôvodne v pláne. Platne v regáloch sú uložené do prehľadných radov, pričom každá jedna z nich má na sebe ručne písaný štítok so základnými informáciami.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite