Pred pár mesiacmi som sa v texte Keď naši hipsteri robia policy zmienil o mentálnom nastavení štátnych analytikov. Nepretieklo veľa biokávy cez šálikmi omotané krky a máme tu prípadovú štúdiu, ako sa cez analytické výstupy robí politický marketing. Nieže by to bolo prvý raz, ale tento raz to bolo zvlášť hlučné.
“Spotrebné dane nemôžu za váš drahší benzín.” Odkázal Inštitút finančnej politiky, keď publikoval štúdiu o tom, ako fungujú ceny benzínu. Spočítal, že keď benzín na trhoch zdražie, takmer okamžite zdražie aj na našich čerpačkách (“cena stúpa ako raketa”). Naopak, keď benzín zlacnie na trhoch, na čerpačkách cena klesá pomaly (“cena klesá ako pierko”). Analytici hneď aj navrhli policy: štát by mal intenzívnejšie kontrolovať cenu benzínu. Výskumu sa dostalo veľkého mediálneho pokrytia (Pravda, SME, Denník N, Trend).
Benzín je u nás horúca téma. Hlavne preto, že keď sa vyberieme do nášho EU zahraničia, s veľkou pravdepodobnosťou natankujeme lacnejšie tam.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.