Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vykorisťovanie

.juraj Kušnierik .názory

Toto expresívne slovo patrilo kedysi do konverzačnej príručky budovateľov socializmu. Mne napadlo v súvislosti s poštou a s mojou zdravotnou poisťovňou.

Juraj Kušnierik

rozumiem tomu tak, že zdravotnej poisťovni platíme priebežne nemalé sumy za to, že keď nás skolí nemoc, poisťovňa za nás zaplatí lieky a lekárov. A rozumiem aj tomu, že zdravotná poisťovňa (tá moja neštátna, aj tá všeobecná štátna) to má prepočítané tak, aby na tom z dlhodobého hľadiska neprerobila.

Preto v princípe nenamietam ani voči pozvoľnému zvyšovaniu mesačných poplatkov a dokonca sa snažím porozumieť aj vyrúbenému nedoplatku (hoci ma jeho výška vždy privedie k časovo obmedzenému záchvatu hnevu a nenávisti). Snažím sa brať to tak, že si ako zákazník platím službu, ktorú veľmi pravdepodobne niekedy v budúcnosti využijem. A zákazník je, ako vieme, pán.

"Zaujímavá predstava o službe zákazníkovi: miesto toho, aby za ním doručovateľ prišiel, keď je pravdepodobne doma, oni to vykonajú iba alibisticky. Zákazníka však skásnu reálne."

Vykorisťovanie, teda vnímanie zákazníka (prípadne zamestnanca, ale o to tu nejde) ako korisť, ako toho, koho možno vyžmýkať, vyťažiť, obtiahnuť, vykoristiť, sa začína až vo chvíli, keď vám vaša poisťovňa oznam o nedoplatku doručí.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite