Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vrchol nevkusu: excentrický umelec

.filip Olšovský .názory

Debata okolo pomaľovania Pješčakovej tabule sa dostala do slepej uličky. Nad omnoho dôležitejšie rozmery sa povýšil umelecký vkus, ktorý tých dvoch exotov jednoducho nestrpí.

Filip Olšovský

ešte cez víkend prevládala radosť z odvahy Ľuboša Lorenza a Petra Kalmusa, ktorí jasne odmietli ďalší pamätník komunistickej minulosti. Riešila sa najmä neprimeraná reakcia starostu, Lorenzove zranenia a okrajovo aj životopis generálneho prokurátora Jána Pješčaka. Aj keď v ideálnom prípade by po takomto čine mala byť miera pozornosti rozložená naopak, až potiaľto protestný čin svoj účel splnil. Potom sa však začala vo veľkom rozoberať jeho umelecká hodnota.

„Keby stál pred každým pomníkom kriminálnikovi rad umelcov, ktorí by sa nevedeli dohodnúť na tom, aká reakcia ulahodí čo najväčšej časti amatérskych kunsthistorikov, mala by takáto debata zmysel.
 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite