je to dohoda, ktorú obe strany môžu prezentovať ako kompromis. Platový rast na úrovni 14,2 percenta vyzerá pôsobivo, no je rozdelený do troch rokov. Obe strany si zrejme uvedomili, že dohodnúť sa je lepšie, než predlžovať stav, keď linky stoja, odborári prichádzajú o peniaze a závod nevyrába.
Už blízka budúcnosť ukáže, či bol štrajk v bratislavskom Volkswagene pre Slovensko prelomový. A to podľa toho, či nájde napodobňovateľov.
Moderné odbory, ktoré za vzor pokladajú tie vo VW SK, vznikli už na jar aj v trnavskom závode PSA. Začiatkom roka to vrelo aj v žilinskej automobilke Kia. Tamojší odborári z OZ KOVO zvažovali neobmedzený štrajk v marci, no napokon sa s vedením podniku dohodli.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.