bol som vtedy pritom ako jeden z dodávateľov kampane. Situácia bola úplne iná ako dnes. Hnutie ANO 2011 miliardára Andreja Babiša išlo vtedy do parlamentných volieb po výprasku v krajských voľbách, kde nezískalo ani jeden regionálny mandát. Nasledoval tvrdý rebranding, angažovanie veľkých skúsených agentúr, ktoré priniesli zmenu príbehu kampane z prvoplánovej a plochej kritiky kmotrov, ktorí si rozparcelovali Česko na stranu pozitívnej nálady (ano, bude líp), empatie (jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla) a budúcnosti (aby se za nás děti nestyděly).
Priskočili osobnosti z politického stredu, ako bývalý rektor Zlatuška, profesorka Válková, eurokomisár Telička, herec Stropnický. Voliči, najmä tí sklamaní z tradičných pravicových a ľavicových strán, ako ODS, TOP 09 a ČSSD, boli hladní po novom projekte. A na tento oltár boli ochotní obetovať aj neštandardné podnikateľské pozadie alebo „husákovskú“ slovenčinu s mäkkými koncovkami u lídra hnutia Andreja Babiša. V jeho luxusnom Čapím hnízde sa vtedy rokovalo a školilo.
Babišovi sa v predvolebných diskusiách veľmi nedarilo, ale nič nepokazil. Rýchlo skĺzaval do naučených koľají, na oponentov spúšťal tirády o tom, s ktorými kmotrami paktovali.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.