Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Prečo Frešovi doprava zdarma nestačila

.denisa Gdovinová .názory

Nepomohol ani marketing Petra Ňuňéza. Voliči volili, tak ako na celom Slovensku, hocijakú zmenu. No Frešova téma dostala úplne na frak − neskončil ani druhý, ani tretí, ale piaty.

Denisa Gdovinová

pritom to vôbec nie je zlá myšlienka. Aj v samotnom estónskom Talline, o ktorom sme v kampani toľko počuli, je drvivá väčšina obyvateľov s dopravou zadarmo spokojná. Nestalo sa, že v autobusoch cestujú len bezdomovci, alebo že sa autobusy zmenili na staré kraksne. Projekt tam naozaj priniesol to, čo očakával −  okolo 25-tisíc občanov, ktorí sa registrovali v hlavnom meste. 

Kým však Tallinčania o doprave zdarma hlasovali v referende (76 percent bolo za), vo volebnom plebiscite Bratislavčania Frešovu tému ignorovali. Pred zavedením dopravy zadarmo však v Talline prebehol ešte jeden prieskum. V roku 2010 mesto medzi užívateľmi mestskej dopravy zisťovalo, čo im na nej prekáža: 49 percent sa sťažovalo na vysoké ceny dopravy, čo bolo dvakrát viac, než tí, ktorí sa sťažovali na preťaženosť a slabú frekvenciu.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite