pritom to vôbec nie je zlá myšlienka. Aj v samotnom estónskom Talline, o ktorom sme v kampani toľko počuli, je drvivá väčšina obyvateľov s dopravou zadarmo spokojná. Nestalo sa, že v autobusoch cestujú len bezdomovci, alebo že sa autobusy zmenili na staré kraksne. Projekt tam naozaj priniesol to, čo očakával − okolo 25-tisíc občanov, ktorí sa registrovali v hlavnom meste.
Kým však Tallinčania o doprave zdarma hlasovali v referende (76 percent bolo za), vo volebnom plebiscite Bratislavčania Frešovu tému ignorovali. Pred zavedením dopravy zadarmo však v Talline prebehol ešte jeden prieskum. V roku 2010 mesto medzi užívateľmi mestskej dopravy zisťovalo, čo im na nej prekáža: 49 percent sa sťažovalo na vysoké ceny dopravy, čo bolo dvakrát viac, než tí, ktorí sa sťažovali na preťaženosť a slabú frekvenciu.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.