vraj pred celým Slovenskom obhajujeme „údajnú“ diskrimináciu prvoprijímajúcej Lucky z Trnavy, no pokiaľ Rómovia napadnú niekoho z majority, mlčíme.
To bola tá slušná časť. V tej ďalšej som bol „procigánsky aktivista, ktorému o pravdu určite nejde“ a „procigánsky rasista“. Ani raz nešlo o anonymný mail či správu v messengeri. Text bol vždy podpísaný. Pisatelia mali asi po vzore Fica s Mazurekom pocit presvedčenia o vlastnej pravde, ktorú si aj tak všetci myslia a vtedy je všetko dovolené. Šlo podľa nich o obrátený rasizmus – Rómov voči majorite.
Vo Važci či Richnave zohrával naozaj svoju rolu rasizmus. Nie však aktuálny, ale historický. Spôsobený obrovskou sociálnou priepasťou medzi komunitami, vďaka ktorej si členovia majority a minority nemajú problém navzájom ubližovať. V oboch prípadoch však podľa dostupných informácií nešlo o rasistický motív konfliktu.
Vo Važci miestni Rómovia reagovali primitívne, emotívne a v Richnave sprosto kradli. V Trnave sa naproti tomu zástupcovia inštitúcie rozhodli vylúčiť rómske dievčatko spomedzi ostatných detí počas vysluhovania sviatosti. Rozdiel je citeľný, hoci sú jednotlivé prípady svojou brutalitou a následkami neporovnateľné. Do sporu v Richnave vstúpili veľmi rýchlo Kotlebovci. Vyhrážali sa dvesto chlapmi a sľubovali majorite ochranu.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.