najskôr dve veci: Po prvé, priloženú tabuľku vypracovanú podľa štatistických ročeniek o klesajúcom počte novoprihlásených študentov, ktorá porovnáva roky 2009 a 2019 sotva možno nazvať objektívnym prehľadom. Podľa akej metódy bola zostavená? Alebo s akým cieľom? Jednak sa možno opýtať, prečo sú v nej práve tie študijné odbory, ktoré tam sú a nie iné (každý takýto výber síce je licenciou autora, no zároveň niečo hovorí o autorových preferenciách a intenciách), a jednak prečo porovnáva práve roky, medzi ktorými naozaj došlo k demografickému poklesu, o ktorom univerzity už roky vedia. Alebo to bolo iba preto, že v predošlých rokoch štatistické ročenky tento údaj neposkytovali?
Po druhé, ak na konci článku Martin cituje slová Fedora Blaščáka, že demografická krivka bude stúpať, a tým sa zrejme aj zvýši počet študentov, prečo by malo byť záverom článku lamentovanie nad tým, že s celým problémom školy teda asi zas nič neurobia. A prečo by s tým v takej situácii niečo robiť mali? Veď tých pedagógov možno práve budú potrebovať.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.