hlasovacie povstanie
Predvolebná kampaň môže byť úspešná, keď sa politikom podarí vyburcovať v občanovi kľúčovú emóciu. Na to, aby v ňom tú emóciu vyburcovali, potrebujú zistiť, ktoráže emócia je tým neuralgickým bodom, čo rozohrá dôležité registre voličovej duše. Od 60. rokov 20. storočia sa tomu hovorí aj mobilizácia spiacich spoločenských síl. A každá mobilizácia v sebe skrýva aj kus manipulačných praktík. Veď ako inak sa dá vzbudiť spiaca spoločenská sila, však?
Výzva Igora Matoviča zapojiť sa do „Slovenského národného hlasovania“ brnká voličovi presne po tomto nervovom vlákne. Občan má nadobudnúť pocit, že konečne môže rozhodnúť priamo on, že teraz už všetko bude inak, lebo sa do programového vyhlásenia novej vlády dostanú skutočné problémy skutočných ľudí.
Emócia, ktorú živí Igor Matovič, má však nejeden háčik: tým elementárnym je už vyzývateľ. Kto si raz zvykol na to, že robí celé roky iba mobilizačnú politiku, ten s tým po volebnom úspechu len sotva prestane.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.