Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Komentár Petry Hitkovej zo Spolu: Leto sa skončilo a my ešte stále čakáme

.petra Hitková .názory

Predstavitelia štyroch mimoparlamentných strán sa vyjadrujú k aktuálnym reformám školstva. Všetci sa zhodujú, že predstavené reformy sú nedostatočné. Návrhy oslovených politikov sú podstatne ambicióznejšie. Medzi ich odporúčaniami môžeme nájsť široké spektrum tém - od dôrazu na reálnu prax, cez národnostné menšiny, až po umelú inteligenciu.

strana SPOLU označila vo svojom programe tri dôležité body budúcej reformy školstva: kto učí, čo sa učí a ako sa učí.

Tieto body sa objavujú aj v Programovom vyhlásení vlády v kapitole venovanej vzdelávaniu, ktorá je optimistickým textom plným pozitívnych nápadov, avšak bez konkrétnych záväzkov. Na poslednú chvíľu z neho napríklad vypadlo aj konkrétne percento, o ktoré sa vláda zaväzuje navýšiť platy učiteľov. Nahradilo ho len vágne „v závislosti od možnosti štátneho rozpočtu“.

 Mnoho kvalitných učiteľov pritom odchádza zo školstva práve pre zlé podmienky a nízke platy. Posledná reforma školstva z roku 2008 sa pripravovala takmer desať rokov a jej pôvodný názov bol Projekt Milénium, pretože ju autori predložili odbornej verejnosti v decembri 1999. Odvtedy neboli v školskom zákone schválené významné zmeny. Odborná verejnosť pritom ponúka pomocnú ruku, aj keď je zväčša opomínaná. Niektorí rezignovali po tom, čo ich enormné úsilie, ktoré vyústilo do komplexného dokumentu Učiace sa Slovensko, vyšlo navnivoč a skončilo niekde na Ministerstve školstva.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite