Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Róbert Chovanculiak: Digitálny nacionalizmus

.róbert Chovanculiak .názory

Od roku 2013 musí každá webový stránka otvorená v EÚ upozorniť čitateľa, že si ukladá údaje o jeho návšteve. Výsledkom je na strane zákazníkov otravné klikanie na tlačidlo „súhlasím“ s textom, ktorý si nikto nečíta a neistota na strane tvorcov webov, či splnili všetky neprehľadné požiadavky.

francúzsky premiér začal volať po digitálnej suverenite. Chcel by vidieť v oblasti technológií „európske financovanie, európske riešenia, európske talenty a európske regulácie.“ Podobného názoru je aj Merkelová. 

Tieto vyhlásenia nadväzujú na nie tak dávno publikovanú „Európsku stratégiu pre dáta“, v ktorej sú načrtnuté veľkolepe plány EÚ nasledujúcej sedemročnice. Európska komisia sa zamilovala do dát. Dáta považuje za „kľúčový zdroj ekonomického rastu, konkurencieschopnosti, inovácií, tvorby pracovných miest a celkovo spoločenského progresu.“ 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite