Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čo s (ne)veriacim Tomášom?

.štefan Chrappa .názory .cirkev pod lupou

Veľká noc je za nami. Už druhýkrát sme ju slávili v zmenených podmienkach. Výsledok je ten istý. Správa, že človek je milovaný, že Lásku smrť nepremôže, zaznieva opäť. Neprestáva ma fascinovať „biblická spoločnosť“ pod krížom.

Štefan Chrappa

leonid Andrejev v poviedke o Judášovi uvažuje, že Judáš bol jediný, ktorý zostal so svojím učiteľom. Aj keď ho zradil, nikdy ho nezaprel. Prvý oficiálne spasený je lotor. Na kríži ľutuje svinstvá, ktoré porobil. Uzná, že Ježiš je nevinný. Prvý konvertita je vojak, ktorý dozerá na popravu. „Tento človek bol naozaj spravodlivý,“ povie, keď Ježiš dodýcha. 

Nasleduje pohreb. Muzikál Jesus Christ Superstar sa v tomto momente končí. Justičná vražda dokonaná, dojímajte sa, pustite titulky. V Písme nasleduje zmŕtvychvstanie. Neveriaci si ťukajú na čelo. Istý protestantský teológ sa vyjadril, že aj keby vzkriesenie neexistovalo, kresťanstvo je to najkrajšie, čo mohol žiť. Historický kriticizmus v extrémnom prípade hlása, že Ježiš nevstal z mŕtvych telesne, ale vo svojej cirkvi, ktorá vznikla po jeho smrti. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite