bojový pokrik „hurá” je vo svojej podstate paradoxný, pretože máločo má kratšiu životnosť ako útočiaca pechota. V predvolebnej kampani je oveľa prirodzenejší, aj keď tam sa používa len potichu a skryto – ako vyjadrenie čírej radosti z faktu, že voliči už podľahnú prakticky akejkoľvej lži, ak je zabalená do vhodného obalu. Dnes je napríklad možné urobiť hlavnou témou volieb boj za rodinu, pričom proti rodine nebojuje vôbec nikto. Z hľadiska vojenskej stratégie je to priam geniálne. Ak nemáte nijakého nepriateľa, vaša udatnosť môže vyniknúť v maximálnej možnej miere. Záleží len od vašej fantázie, schopnosti klamať – a množstva peňazí na kampaň.
slovo o pluku Igorovom
Na rodinný balíček Igora Matoviča a Martina Beluského sa môžeme pozerať rôznymi pohľadmi. Niekto ho môže chápať ako správu o finančnej gramotnosti ministra financií, iný ako prípadovú štúdiu z oblasti prinajmenšom psychológie, možný je aj čisto kultúrny výklad (inovatívne využitie štátnych peňazí ako netradičného materiálu v insitnom umení), ale aj výklad výsostne politologický (ukážka prenikavej intuície znalca ľudových nálad).
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.