Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Hríb, Mojžiš: Príde Volvo? A chceme to?

.štefan Hríb .martin Mojžiš .názory .názory

Správa, že v časoch vojny a inflácie príde na Slovensko ďalšia svetová automobilka, vyvoláva nádej. Veď kto by nechcel pomôcť ekonomicky zanedbanému východu, zamestnanosti a rozpočtu? Ale dajme pozor!

Štefan Hríb

slovensko je otvorená ekonomika, odkázaná na export. Keďže ako malá krajina nemáme (až na výnimky typu ESET) vlastné svetové produkty, exportujeme najmä dovezené a spracované suroviny, alebo dovezené a skompletizované výrobky, alebo – svetové autá. 

Na začiatku transformácie bola táto podoba ekonomiky nevyhnutná, pretože jej štátom riadená socialistická forma skrachovala, takže Slovensko bolo odkázané na prílev zahraničných investícií. Ten naozaj prišiel, a spolu s reformami zásadným spôsobom pomohol vymaniť Slovensko z osudu zaostávajúcich postkomunistických periférií. V jednej chvíli bolo dokonca Slovensko krajinou najrýchlejšie dobiehajúcou vyspelé ekonomiky. A stalo sa to naozaj aj vďaka veľkým investorom, ako boli Volkswagen, neskôr US Steel, a potom aj Kia a Peugeot. Slovensko sa postupne stalo krajinou vyrábajúcou najmä automobily.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite