Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Meky na hrade (a v nás)

.marian Jaslovský .názory

Priznám sa, piesne Mekyho Žbirku neboli ako sa hovorí, súčasťou „soundtracku mojej mladosti“. Aspoň to som si myslel. Doma som mal iné albumy a on bol pre mňa skôr starší kolega v brandži. A mal som ho vždy rád.

Marian Jaslovský

osobne sme sa na niečom, čo robil, podieľal v niekdajšom Opuse, kde som robil producenta a on v roku 1993 nahrával album piesní Songs for Children. Teda, tu som toho veľa nenaprodukoval, len som pripravil zmluvy na podpis a dal texty na booklet, ale občas som nazrel do štúdia a prehodil s Mekym a Lacom Lučeničom pár slov. Jedna vec ma na Mekym zaujala – perfekcionalizmus. 

Boli to v podstate veľmi jednoduché didaktické pesničky na osvojenie si angličtiny s gitarovým sprievodom a produkoval to Laco, ale on k nim pristupoval absolútne sústredene, premýšľaním nad verziami trávil veľa času, aj keď patril medzi spevákov, ktorí hádam nevedeli zaspievať falošne, aj keby chceli. Dával to „na prvú“ a akoby mal autotune zabudovaný priamo v hrdle. Ale zvažoval. Jedna jeho fráza mi utkvela v pamäti: Vyspím sa na to. 

Meky nerobil nič impulzívne. Rád sa na veci vyspal. Možno preto má jeho hudba taká nadčasová.

Na toto nahrávanie, zasunuté hlboko v archíve mojej pamäti, som si spomenul na výstave Roky a dni na Bratislavskom hrade, venovanú Mekyho životu a, samozrejme, hlavne tvorbe.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite