v odôvodnení bude určite problém, ktorý s návrhom prezidentky a poslancov mal ústavný súd, vysvetlený podrobne. Už teraz je ale zrejmé, že ústavný súd veľmi správne odmietol robiť prácu za poslancov parlamentu. Samotné znenie paragrafu 363 môže byť vágne, čo v trestnom práve je určite väčší problém ako napríklad v práve ústavnom. O toto sa oprela prezidentka aj poslanci vo svojich návrhoch na jeho zrušenie.
Keďže ide o slobodu občanov, mal by trestný právny predpis, či už procesný alebo hmotnoprávny, obsahovať jasné pravidlá. Ústavný súd ale povedal, a tu už sme zas na parkete ústavného práva, kde sa viac vyvažujú rôzne princípy, než že by sa hľadali úplne jednoznačné odpovede, že samotné znenie paragrafu 363 nie je v rozpore ani s Ústavou, ani medzinárodnými dohovormi, akým je napríklad Európsky dohovor o ľudských právach. A to je úplne legitímny právny názor.
Čiže ak sa politikom znenie §363 nepáči, je ich úlohou, prednostne samozrejme poslancov parlamentu ho zmeniť.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.