samotné slovo influencer je v dnešnej spoločnosti vnímané negatívne. S takýmito konotáciami sa v súčasnosti stretávame pričasto. Influenceri sú často vnímaní ako tí, ktorí dostávajú zaplatené za to, že zo seba verejne robia hlupákov. Nájdu sa, samozrejme, aj takí. Dovolím si však tvrdiť – a veriť –, že väčšina taká nie je. Dlhodobý úspech na sociálnych sieťach si totiž vyžaduje veľa práce. Takej, ktorú si za krátkym videom, príbehom či príspevkom všimne málokto. Všetko ale musí spĺňať parametre kvality vyžadované publikom.
Rebríček Top 20 influencerov Slovenska vytvoril magazín Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM. Dotazník vyplnilo viac ako 18 500 respondentov vo veku 15 až 40 rokov. Výsledná 20-tka bola zostavená podľa Influence Power Index skóre, ktoré zohľadňovalo počet sledovateľov na sociálnych sieťach nad 45-tisíc, znalosť influencera nad 6 %, jeho obľúbenosť, prepojenie na značku a to, nakoľko dokáže ovplyvniť svojich sledovateľov.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.