Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Iniciatíva „Chcem tu zostať“ spustila kampaň k eurovoľbám orientovanú na mladých

.sita .slovensko

Dve tretiny mladých ľudí vo veku od 18 do 26 rokov si želá zotrvanie Slovenska v EÚ, no účasť mladých v cieľovej skupine 18 – 24 v európskych voľbách je mimoriadne nízka.

Iniciatíva „Chcem tu zostať“ spustila kampaň k eurovoľbám orientovanú na mladých

iniciatíva Chcem tu zostať spúšťa kampaň Generácia Európy, ktorá spája osobnosti verejného života, influencerov a občianske organizácie, aby spoločne pomohli zvýšiť účasť mladých ľudí vo voľbách do Európskeho parlamentu. Prostredníctvom online kampane a offline aktivít v regiónoch budú vysvetľovať mladým ľuďom, že ich hlas v eurovoľbách 8. júna má význam. Tvárami kampane sú Miss Slovensko 2023 Daniela Vojtasová a stand-up komik Jakub Gulík. Na kampani sa budú podieľať aj viacerí influenceri, ktorí majú u mladých ľudí rešpekt a zároveň sú hrdí na to, že sú súčasťou Európy. „V zahraničí žije a študuje viac ako 300-tisíc Slovákov. Aj toto sú možnosti, ktoré máme vďaka Európskej Únii. Venovať jej čas a prísť odvoliť je to najmenej, čo pre ňu môžeme urobiť a zvoliť si také poslankyne a poslancov v Európskom parlamente, ktorí nás bude slušne reprezentovať v zahraničí,“ povedala Daniela Vojtasová.

Ako informoval Fedor Blaščák z Nadácie otvorenej spoločnosti, ktorá je organizačným partnerom kampane, osloviť chcú generáciu, ktorá nebola súčasťou obrovského integračného úsilia do európskych štruktúr spred 25 rokov. Členstvo v Európskej únii vníma mladá generácia ako prirodzenú vec, do ktorej sa narodila. „Podľa našich zistení z prieskumov vieme, že sú oproti celkovej populácii mierne viac proeurópski, čo sa však neodráža na účasti vo voľbách. Naposledy v roku 2019 bolo v európskych voľbách voliť len 10 percent voličov vo veku 18 až 24 rokov, pritom až 60 percent deklaruje hrdosť na príslušnosť k Európskej únii. Kampaňou chceme dosiahnuť, aby sa táto medzera medzi deklaráciou pozitívneho postoja k EÚ a reálnou účasťou na jej politickom formovaní vo voľbách zmenšila,“ povedal Blaščák.

Dve tretiny mladých ľudí vo veku od 18 do 26 rokov si želá zotrvanie Slovenska v EÚ, no účasť mladých v cieľovej skupine 18 – 24 ročných v európskych voľbách je na Slovensku mimoriadne nízka. V roku 2014 to bolo na úrovni šiestich percent. Aj v celkovej populácii patrí Slovensko v rámci EÚ ku krajinám s najnižšou volebnou účasťou, ktorá bola v roku 2014 iba 13 percent, v roku 2019 to bolo 23 percent. Za najväčšie výhody členstva v únii považujú mladí ľudia možnosť cestovať (36 percent), študovať a pracovať bez víz (28 percent). EÚ ako garanta mieru a bezpečnosti oceňuje 13 percent mladých. „V tohtoročných európskych voľbách si budeme voliť ľudí, ktorí budú mať na našu a európsku budúcnosť mimoriadny vplyv. Práve mladých ľudí budú ich rozhodnutia zasahovať najviac. Preto je nevyhnutné, aby sme nezostali 8. júna doma a išli voliť,” hovorí ambasádor kampane Jakub Gulík.

Iniciátori a podporovatelia kampane Chcem tu zostať je občianska iniciatíva, ktorá vznikla v roku 2023 v spolupráci množstva mimovládnych organizácií, ktoré sa spojili pre väčšie oslovenie mladých ľudí. Organizačnými partnermi iniciatívy zostávajú Nadácia Otvorenej spoločnosti a MEMO98. Kampaň Generácia Európy je striktne nestranícka. Ide o občiansku mobilizačnú kampaň, ktorá má za cieľ podporovať demokratický systém, inšpirovať mladých ľudí k záujmu o verejné záležitosti a vyzvať ich k účasti vo voľbách.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov SITA je bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite