Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Hnutie Slovensko chce zákaz reklám na hazard a alkohol od 6.00 do 22.00 h

.tasr .slovensko

Chcú to presadiť novelou zákona o mediálnych službách, ktorú predložili do parlamentu.

Hnutie Slovensko chce zákaz reklám na hazard a alkohol od 6.00 do 22.00 h SITA/Milan Illík

poslanci Národnej rady (NR) SR za klub Slovensko, Za ľudí a KÚ navrhujú zákaz vysielania televíznych reklám na hazardné hry a alkoholické nápoje od 6.00 do 22.00 h. Chcú to presadiť novelou zákona o mediálnych službách, ktorú predložili do parlamentu. 

„Ak predaj alkoholických nápojov a hranie hazardných hier sú obmedzené pre užívateľov od 18 rokov, pričom televízne prenosy pre dospelých prebiehajú v drvivej väčšine prípadov od 22.00 h, malo by to isté platiť aj pre reklamy na alkohol či hazard v televíznom vysielaní,“ skonštatovali.

Predkladatelia upozornili na to, že reklamy na hazardné hry či stávkové kancelárie v súčasnosti nemajú žiadne časové obmedzenia na vysielanie. „Neustále tak pretrváva vysoká pravdepodobnosť toho, že reklamu uvidia deti či mladiství, pre ktorých to môže byť veľkým lákadlom. Ide tak o nepretržité vysoké riziko na impulzívne a neuvážené konanie, ktoré môže viesť k závislostiam,“ podotkli. 

Aktuálna legislatíva podľa ich slov nedostatočne upravuje aj reguláciu reklám na alkohol. „Zákon o mediálnych službách už dnes obsahuje ustanovenia o obmedzení reklamy na alkohol, vrátane časového obmedzenia. Časové obmedzenie vysielania reklamy na alkohol je však v zákone formulované pomerne nešťastne, čo v praxi spôsobuje nejeden výkladový problém,“ dodali.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite