predvolebná kampaň bola krátka, podpora dosluhujúceho prezidenta Tomislava Nikolića mizerná, preto radšej zo súboja na začiatku cúvol. Nemohol inak, Vučić – jeho stranícky šéf zo Srbskej progresívnej strany – je ťažšia váha. Keď som sa na politológií v Belehrade ešte vo februári pýtal, ako to dopadne, analytici boli z Vučićovho váhania v extáze. Ale keď povedal áno, o víťazovi nikto nepochyboval. Podobne ako v roku 2014 o Ficovi, keď vyrukoval do boja o ten krajší palác v centre Bratislavy. Otázkou bolo, či to dá hneď v prvom alebo až drvivo v druhom kole.
blesková vojna
Vučić stavil na kampaň, ktorá by sa takticky dala označiť termínom „blitzkrieg.” Desiatich súperov prevalcoval peniazmi, aktivitou a priestorom v médiách. Najal si izraelského konzultanta Arona Shaviva (na Slovensku pracoval napríklad pre KDH), ktorý zaplavil srbské internety vtipnými klipmi s Vučićom ako trošku chladným, prísnym, vo svetri nahodeným manažérom v okuliaroch, ktorého nemusíte milovať, ale pôjdete s ním na pivo. Mimochodom jeden z tých za vlasy pritiahnutých predvolebných klipov predstavil kandidáta ako pasažiera lietadla, ktorý ráznym dohovorom naženie samovražedných pilotov späť do kokpitu. Shavivov tím tu zrecykloval kreatívu, ktorú u nás použila strana SKOK Juraja Miškova. Doma sme si ani nevšimli.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.