dva kľúčové stavebné projekty majú ochromiť dopravu v hlavnom meste Slovenska. O zápchach v infraštruktúre a nefungujúcom parkovaní už kolujú priam legendy. Minimálne na internete. Vallo na jednej tlačovke hovorí, že sa tomu dalo predísť, na druhej už nevidí východisko len katastrofálnu situáciu prečkať. „S dopravnými obmedzeniami sa z hľadiska bezpečnosti obyvateľstva stotožňujem a aj keď 15. februára nebudem najobľúbenejším politikom, stojí to za to. Výsledkom bude autobusová stanica na úrovni a obchvat D4R7, za ktoré sa nám Bratislavčania poďakujú,“ pripomenul Vallo dátum, odkedy treba v hlavnom meste počítať s dopravnými problémami.
bývalý primátor sa nedohodol
Dopravné obmedzenia sa podľa bratislavského primátora odďaľovali pre rozhodnutia bývalého vedenia magistrátu a komunálne voľby. „Po voľbách sme boli postavení pred hotovú vec. Mesto už nemalo na výber, v akom čase sa tieto dva projekty budú realizovať. Dodávatelia stavieb mali právoplatné povolenia a je to možno výsledok dohody s bývalým vedením mesta, že sa realizácia týchto projektov nezačala ešte pred voľbami. Teraz na to trochu doplácame my, ale nebudeme sa sťažovať ani fňukať,“ uviedol súčasný primátor Vallo. Dodávatelia stavieb podľa neho pôvodne navrhovali, aby dopravné obmedzenia nadobudli platnosť ešte pred Vianocami, mesto však uzávierky neumožnilo. Magistrát chcel získať čas na spustenie masívnej informačnej kampane a tiež aj na zefektívnenie opatrení, ktoré majú znížiť dopad obmedzení v premávke na život obyvateľov mesta. „Informačnú kampaň chceme mať minimálne dva týždne pred uzávierkami ciest. Kampaň neprichádza neskoro. Vzhľadom na to, aká bude masívna, sú dva týždne na komunikovanie dostatočné,“ poznamenal Vallo na margo pripravovanej informačnej kampane.