požičiavanie žltých bicyklov funguje naplno od septembra a momentálne ich využíva takmer 20-tisíc ľudí. Cyklisti však nemajú kadiaľ jazdiť. V Bratislave stále chýbajú funkčné cyklotrasy. Aktuálne sú trasy pre cyklistov spravidla vyznačené na chodníkoch alebo cestách. Sú nebezpečné pre chodcov, vodičov aj samotných cyklistov.
V knihe Plán Bratislava, ktorú pred voľbami spolu s odborníkmi napísal súčasný primátor Matúš Vallo sa píše, že do roku 2026 by chceli postaviť najmenej 70-kilometrovú sieť cyklotrás, ktorá prepojí mestské časti a centrum. Cyklisti sa budú môcť napojiť na hlavnú cyklotrasu v strede mesta z každej vedľajšej do maximálne piatich minút.
Nové vedenie mesta zatiaľ konkrétne plány výstavby nezverejnilo. Tento rok počíta s iba menšími zlepšeniami a prípravou projektov. „Plán je zameraný najmä na komplexnú projekčnú činnosť, na plošné upokojovanie dopravy a zároveň rôzne menšie rýchle opatrenia na zlepšenie pohybu na bicykli,“ uviedol hovorca kancelárie primátora Peter Bubla.
Postaviť celú sľubovanú sieť cyklotrás však potrvá dlho a mesto na to bude potrebovať veľa peňazí. „Vybudovanie minimálnej siete 70 a viac kilometrov bude stáť približne 20 miliónov eur,“ uviedol Bubla. Mesto plánuje využiť zdroje z Európskej únie a len tento rok minie na rozvoj cyklodopravy takmer milión eur.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.