vyplýva to z výsledkov hodnotenia, ktoré zverejnil Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť.
Magistrát hlavného mesta SR oslovili v roku 2018 autori 1557 podnetov, ktorých riešenie je v kompetencii radnice. „Vyriešených je 376, naďalej v riešení 442, a neriešených ostalo 667 podnetov,“ uviedol projektový manažér Martin Kollárik. Doplnil, že 72 podnetov je uzavretých, v tomto prípade ide o podnety, ktoré samospráva neriešila z objektívnych príčin. Autora podnetov v týchto prípadoch informovala, prípadne obsah podnetu vyriešil iný subjekt ako oslovená samospráva.
V celkovom hodnotení riešení podnetov je Bratislava za rok 2018 tretím najlepším krajským mestom v rebríčku hneď po Trnave a Nitre. Hlavné mesto prijalo najviac podnetov, po Trnave má na konte aj najväčší počet vyriešených „odkazov pre starostu“. Zároveň je samosprávou s najväčším počtom nevyriešených podnetov a podnetov, ktoré sú v riešení. V kategórii Komunikácia skončilo hlavné mesto za rok 2018 na 32. mieste, z krajských miest boli na tom horšie Prešov a Trenčín.
V roku 2018 užívatelia webstránky a mobilných aplikácií Odkazu pre starostu pridali spolu 11 849 podnetov. Najefektívnejšími samosprávami pri riešení sa v roku 2018 stali Trnava, Senec a Malacky.
Inštitút SGI vytvoril projekt v roku 2010. Pôvodne začal pôsobiť v hlavnom meste Bratislava a jeho mestských častiach, počas svojho fungovania sa však neustále rozširuje, od komunálnych volieb v novembri 2018 sa pridalo ďalších 20 samospráv. Momentálne prostredníctvom tohto portálu so svojimi obyvateľmi komunikuje viac ako 130 samospráv po celom Slovensku.