do najdôležitejších volieb zostáva deväť mesiacov. Politické strany už začínajú s kampaňou a premýšľajú, ako zaujať voličov. Osvedčenou taktikou je spochybňovanie prieskumov. Najnovšie sa do renomovanej prieskumnej agentúry pustil šéf Obyčajných ľudí Igor Matovič.
„Za posledný týždeň ste možno zistili, že v nejakom prieskume nám dala agentúra AKO 5,7 %. Ja by som vám odporučil si pozrieť to isté obdobie takto štyri roky dozadu. Tá istá agentúra uvádzala, že OĽaNO bude mať 5,7%, 5,6%, 4,7%... a stále päť percent a mali sme nakoniec jedenásť. Takže tieto hry pred voľbami sú zrejme pravidelné a možno aj na objednávku. Jednoducho, nech si o tom ľudia urobia obraz sami,“ povedal na brífingu, kde predstavoval novú platformu v rámci svojej strany.
Nie všetky prieskumné agentúry sú relevantné, najmä pred voľbami sa zrazu odniekiaľ objavia neznáme agentúry, ktoré produkujú jasne neobjektívne prieskumy. Agentúra AKO je však spoľahlivou agentúrou a práve jej prieskum spochybnil Igor Matovič v pondelok pri predstavovaní platformy Odvážne.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.