Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Smer v kampani pritvrdil. Konšpiruje a používa fake news

.martin Vančo .slovensko

Smer vo svojich videách tvrdí, že Kiska chce prijať tisíce imigrantov a Sulík chce zrušiť polovicu sviatkov. Podľa expertov ide o dezinformácie, ktoré útočia na najnižšie pudy.

Smer v kampani pritvrdil. Konšpiruje a používa fake news Záber z kampaňového videa Smeru

„prijmeme tisíce imigrantov. Týmto ľuďom máme morálnu povinnosť pomôcť a podeliť sa s nimi o naše bohatstvo,“ hovorí hlas podobný Kiskovmu na najnovšom kampaňovom videu, ktoré Smer zverejnil na svojom Facebooku. 

Video je doplnené o zábery, ktoré majú navodzovať utečeneckú krízu. Na sociálnej sieti má už viac ako 300-tis. pozretí.  

Kiska, zabudni na svoj plán. Nedovolíme ti navoziť imigrantov na Slovensko! ⭕

Kiska, zabudni na svoj plán. Nedovolíme ti navoziť imigrantov na Slovensko! ⭕

Posted by SMER - SD on Tuesday, 14 January 2020

  

Ďalšie video zase imituje Sulíka, ktorý hovorí, že zavedie 6-dňový pracovný týždeň a zruší polovicu štátnych sviatkov. „Vďaka tomu budú ľudia pracovať viac a ekonomike sa bude dariť,“ tvrdí karikatúra Sulíka vo videu. Toto video má skoro 700-tis. videní.

Smer v kampani pritvrdil a nemá problém uchyľovať sa k šíreniu falošných správ. Inak sa totiž najnovšie kampaňové videá nazvať nedajú.

„Voľbu antimigračného naratívu SMERu môžeme bez rozpakov považovať za propagáciu neexistujúcej hrozby a označiť ho za dezinformáciu a stranícku propagandu,“ hovorí Victor Breiner, ktorý vedie portál Infosecurity.sk analyzujúci hrozby v stredoeurópskom informačnom priestore.

„V Smere si vyhodnotili, že na to, aby v budúcich voľbách uspeli, musia načrieť do bahna antisystému aj oni.“

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite