rast preferencií Igora Matoviča je protipólom úpadku vládneho Smeru. Matovič a Smer sa totiž javia ako vzájomne prepojení. Ako Batman a Joker. Až po desiatich rokoch jeho politickej kariéry prišla tak silná spoločenská objednávka na zmenu, že aj on môže z tohto prepojenia profitovať.
Žiadnej z opozičných strán sa počas celej kampane nedarilo nájsť tému, ktorou by dokázala významnejšie mobilizovať ľudí a strhnúť preferencie na svoju stranu. Napokon sa touto témou ukázala, na prvý pohľad tak očividná, korupcia Smeru.
Cannes, teraz Cyprus, sviečky pred Úradom vlády alebo bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Gorila na kandidátke, to všetko sú symboly. Voličom majú povedať, že práve OĽaNO je tou najviac autentickou opozíciou k Smeru, ktorý je tvárou previazanosti politiky s korupciou, oligarchiou a mafiou.
Proti korupcii pritom prirodzene bojujú všetky demokratické opozičné strany, navyše k tomu majú aj vypracované programy. OĽaNO však pracuje so symbolmi a očividno to zaberá.
Autor textu sa snažil tieto tvrdenia podložiť aj dátami. Zisťovali sme, aké témy sa snažili strany v poslednom mesiaci otvárať v médiách a ktoré z nich najviac zarezonovali medzi voličmi. Metrikou je zásah článkov z médií na sociálnych sieťach. Počet zdieľaní článku nám povie, či téma mala medzi ľuďmi ohlas, alebo nie.
Nakoniec sa podarilo určiť 12 tém, ktoré nastolili politické strany alebo ich lídri a ktorých texty v médiách mali aspoň 1000 zdieľaní (o jednotlivých témach bolo napísaných viac textov, ale pre jednoduchosť sme vybrali len jeden, ktorý mal najviac zdieľaní).
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.