Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Deti sa môžu stať v karanténe samostatnejšie a empatickejšie, tvrdí psychologička

.redakcia .slovensko

V dôsledku pandémie nového koronavírusu sú ešte stále zavreté školy aj škôlky, deti sa učia z domu a môže im chýbať osobný kontakt so spolužiakmi či s učiteľmi. Situácia im však môže pomôcť aj k väčšej samostatnosti, empatii a lepšej zručnosti pri používaní online technológií na vzdelávanie. Zároveň si možno budú viac vážiť učiteľov. Tvrdí to psychologička Júlia Luptáková.

Deti sa môžu stať v karanténe samostatnejšie a empatickejšie, tvrdí psychologička AP Photo/Jerome Delay

je veľmi dôležité s deťmi komunikovať. „Deti sa veľa pýtajú, často aj na to isté, a rodičom už môže dôjsť inšpirácia. Vhodnou formou, ako možno zodpovedať zvedavé otázky najmenších, sú rozprávky, príbehy, prípadne divadielko s hračkami. Tieto metódy sú im blízke a ľahšie im pripomenú, čo sa v týchto dňoch deje,“ vysvetľuje Luptáková. Podľa nej je pritom v týchto časoch dôležité aj to, aby rodičia mysleli na svoju osobnú psychohygienu.

Na rozdiel od škôlkarov, deti v staršom veku si uvedomujú a prežívajú situáciu súvisiacu s pandémiou o čosi intenzívnejšie.

 
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite