nejasné inštrukcie, málo pokynov či problematická komunikácia so žiakmi a rodičmi. To sú len niektoré príčiny nadmernej záťaže, ktoré učitelia pociťovali počas mimoriadnej situácie súvisiacej s pandémiou a pomenovali ich v prieskume. Ten je súčasťou dizertačnej práce Alexandra Loziaka a jeho školiteľky, riaditeľky Centra spoločenských a psychologických vied Slovenskej akadémie vied (CSPV SAV), Denisy Fedákovej. V prieskume učitelia uviedli, že sa počas mimoriadnej situácie naučili pracovať s počítačom a informačno-komunikačnými technológiami. Prieskum sa uskutočnil v posledný aprílový týždeň, referenčným výberom, teda „snowball“ metódou, v ktorej respondent odporučil ďalšieho človeka na dotazovanie. Na otvorené otázky odpovedalo 93 učiteľov z oboch stupňov základných škôl z celého Slovenska.
V texte zverejnenom na stránke SAV výskumníci uviedli, že učitelia opakovane uvádzali aj bezmocnosť a neistotu.