Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Nejasné pokyny či náročná komunikácia so žiakmi. Učitelia počas pandémie bojovali s problémami, ukázal prieskum

.sita .slovensko

Prezenčná výučba na školách je od 16. marca prerušená. Obnoviť by sa mala čiastočne 1. júna.

Nejasné pokyny či náročná komunikácia so žiakmi. Učitelia počas pandémie bojovali s problémami, ukázal prieskum SITA/BSK

nejasné inštrukcie, málo pokynov či problematická komunikácia so žiakmi a rodičmi. To sú len niektoré príčiny nadmernej záťaže, ktoré učitelia pociťovali počas mimoriadnej situácie súvisiacej s pandémiou a pomenovali ich v prieskume. Ten je súčasťou dizertačnej práce Alexandra Loziaka a jeho školiteľky, riaditeľky Centra spoločenských a psychologických vied Slovenskej akadémie vied (CSPV SAV), Denisy Fedákovej. V prieskume učitelia uviedli, že sa počas mimoriadnej situácie naučili pracovať s počítačom a informačno-komunikačnými technológiami. Prieskum sa uskutočnil v posledný aprílový týždeň, referenčným výberom, teda „snowball“ metódou, v ktorej respondent odporučil ďalšieho človeka na dotazovanie. Na otvorené otázky odpovedalo 93 učiteľov z oboch stupňov základných škôl z celého Slovenska.

V texte zverejnenom na stránke SAV výskumníci uviedli, že učitelia opakovane uvádzali aj bezmocnosť a neistotu.

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite