opornými bodmi pripravovanej zmeny Vzdelávanie pre 21. storočie je kritické myslenie, digitálne zručnosti, flexibilita a orientácia v možnostiach súčasného sveta. Uviedol to na tlačovej konferencii minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS) s tým, že na dokumente pracovalo viac ako 300 odborníkov. Rezort totiž predložil základný dokument zmien v obsahu vzdelávania do pripomienkového konania pre odborníkov, učiteľov, riaditeľov, rodičov aj žiakov. Školstvo plánuje školám, učiteľom a vychovávateľom pri zavádzaní zmien pomôcť mentormi. Tí by mali pôsobiť v regionálnych centrách. Rezort má totiž za cieľ postupne vybudovať sieť 40 regionálnych centier so 400 mentormi. Personálne by sa mali posilniť aj krajské pracoviská Metodicko-pedagogických centrier.
„Žiaci sa často učia množstvo poznatkov, ale nevedia ich použiť v praxi. Učivo medzi predmetmi nie je prepojené a nenadväzuje. Napríklad sa stane, že žiak má na fyzike vypočítať príklad, ale vzorec naň sa v matematike učí až o rok alebo na fyzike sa učí zrýchlený pohyb a pritom ešte nepozná kvadratickú rovnicu z matematiky,“ vysvetlil Gröhling.