Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dáta bez pátosu: Prehľad spravovania financií

.dáta bez pátosu .slovensko

Lepšiu analýzu a prehľad k šafáreniu s financiami na župe už nedám/e. Je to veľmi dobrý obraz toho, ako sa z dobrej schémy financovania samosprávy stane v rukách zlých manažérov peňazovod.

Dáta bez pátosu: Prehľad spravovania financií

schéma financovania ciest 2. a 3. triedy zabezpečuje 20 % z daňových príjmov určený pre župy podľa koeficientu počtu kilometrov ciest. V roku 2022 je to 15-tisíc eur na 1 km ciest. Cesty majú 6-ročnú záruku po komplexnej oprave. V kombinácii s čerpaním eurofondov a dotácií od vlády (a prípadne úveru) je tých 15-tisíc eur dobrý základ.

Ale zvlčilo sa to. Peniažky odišli schémami z maloplošných opráv, maľovania vodiacich a stredových čiar, nabehaním pluhových a posypových kilometrov do čerta.

Je to smutná realita a vo väčšine žúp a miest zostala prázdna kasa a dnes mizerný stav ciest.

Mnohé župy sa od roku 2018 pustili cestou rozsiahlych opráv ciest, mnohokrát za nižšie ceny ako v minulom volebnom období. Výborným príkladom je Trnavský kraj s polovičnými cenami, sekunduje mu Trenčiansky, Banskobystrický a Prešovský kraj. Pokrok vidieť všade. 

Všetky kraje majú a mali rozumné ceny bežných opráv. Výnimkou bol a je Bratislavský kraj, geograficky na rovine a nížine. Je to paradox. 

Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite