schéma financovania ciest 2. a 3. triedy zabezpečuje 20 % z daňových príjmov určený pre župy podľa koeficientu počtu kilometrov ciest. V roku 2022 je to 15-tisíc eur na 1 km ciest. Cesty majú 6-ročnú záruku po komplexnej oprave. V kombinácii s čerpaním eurofondov a dotácií od vlády (a prípadne úveru) je tých 15-tisíc eur dobrý základ.
Ale zvlčilo sa to. Peniažky odišli schémami z maloplošných opráv, maľovania vodiacich a stredových čiar, nabehaním pluhových a posypových kilometrov do čerta.
Je to smutná realita a vo väčšine žúp a miest zostala prázdna kasa a dnes mizerný stav ciest.
Mnohé župy sa od roku 2018 pustili cestou rozsiahlych opráv ciest, mnohokrát za nižšie ceny ako v minulom volebnom období. Výborným príkladom je Trnavský kraj s polovičnými cenami, sekunduje mu Trenčiansky, Banskobystrický a Prešovský kraj. Pokrok vidieť všade.
Všetky kraje majú a mali rozumné ceny bežných opráv. Výnimkou bol a je Bratislavský kraj, geograficky na rovine a nížine. Je to paradox.
Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.