súťaž Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., (NDS) na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre výstavbu druhého profilu diaľničného tunelového úseku D1 Beharovce - Branisko posudzuje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Dôvodom preskúmania postupu diaľničiarov sú námietky proti vyhodnoteniu ponúk, oznámil v pondelok na svojom portáli úrad s tým, že konanie sa začalo 10. augusta.
Diaľničiari dostali v tendri šesť ponúk, po ich vyhodnotení určili za úspešného uchádzača spoločnosť Tarosi, c.c., s.r.o., s najnižšou navrhnutou cenou zhruba 163,4 tisíca eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Odhadovaná hodnota zákazky pri vyhlásení verejného obstarávania koncom apríla bola 235-tisíc eur bez dane, najlacnejšia ponuka je oproti nej nižšia skoro o tretinu.
Pri vyhodnotení ponúk rozhodovala cena. Druhú najnižšiu predložil Geoconsult, spol. s r.o., za 222,7-tisíca eur, tretí Basler & Hofmann Slovakia, s.r.o., navrhol sumu 234,6-tisíca eur. Nasledujú Amberg Engineering Slovakia, s.r.o., s cenou 322,8-tisíca eur, Bung Slovensko, s.r.o., s 324,4-tisíca eur a Dopravoprojekt, a.s., s 361,6-tisíca eur bez DPH. Ponuky sa otvárali v trikrát predĺženej lehote 17. júla. ÚVO začiatkom júla zastavil konanie na základe námietok proti podmienkam v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky, zdôvodnil to tým, že námietky podané elektronicky koncom mája navrhovateľ nepodpísal.
NDS očakáva, že zákazka na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre úsek D1 s druhou rúrou tunela Branisko, vrátane rekonštrukcie súčasnej pravej rúry a prípravy zámeru posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA), môže trvať desať mesiacov. Budúci zhotoviteľ má dodať štúdiu do 180 dní a zámer EIA do 220 dní od účinnosti zmluvy.
Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4 975 metrov s obojsmernou premávkou. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce - Branisko na rozhraní okresov Levoča a Prešov. V súčasnosti je najdlhším prevádzkovaným tunelom na Slovensku. Južnú tunelovú rúru začali raziť v máji 1997, prerazili o dva roky neskôr, otvorili koncom júna 2003 a v skúšobnej prevádzke s obmedzenou maximálnou rýchlosťou bola do začiatku októbra toho istého roka. Druhú tunelovú rúru plánovali pôvodne vybudovať v roku 2020, potom ju vyradili z priorít a začiatok výstavby odložili predbežne na rok 2025.
Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.