Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Rastlinné nápoje sú čoraz viac populárnejšie. Majú širokú škálu použitia, vrátane populárneho latte art

.sponzorované .promotion

Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Danone spotrebitelia čoraz viac preferujú rastlinnú stravu a prechádzajú na flexitariánsky spôsob výživy. To znamená, že vedome obmedzujú množstvo konzumovaných živočíšnych produktov a tam, kde majú možnosť, prechádzajú na rastlinné alternatívy. Robia tak najčastejšie kvôli zdravotným benefitom, ale aj kvôli chuti alebo ohľadu na planétu. Potvrdzujú to aj skúsenosti kaviarenského reťazca Starbucks – v tomto roku bol podiel nápojov s rastlinnou alternatívou 7 %.

Rastlinné nápoje sú čoraz viac populárnejšie. Majú širokú škálu použitia, vrátane populárneho latte art

Rastlinné kávy na vzostupe

Používanie rastlinných alternatív pri príprave kávy nie je len odrazom dopytu našich návštevníkov, ale aj súčasťou nášho dlhodobého snaženia sa o udržateľnosť životného prostredia. V súlade s tým, sme od tohto roku zaviedli rovnakú cenu pre klasické nápoje s mliekom a aj pre tie s jeho alternatívami. Medziročne sa preferencie rastlinnej alternatívy zvýšili o 7 %,“ vysvetľuje Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.

Z údajov Starbucks vyplýva, že tento rok je na Slovensku najpopulárnejší ovsený rastlinný nápoj (32 %), ktorý predbehol mandľový nápoj (28 %). Na treťom mieste sú v obľúbenosti sójové nápoje (22 %) a štvrté kokosové (18 %).

Brand manažérka značky Alpro spoločnosti Danone, Barbora Horníková, dodáva: „Značka Alpro zareagovala na očakávania milovníkov kávy, ktorí si z rôznych dôvodov chcú vychutnať svoju kávu s rastlinným nápojom, a uviedla na trh špeciálne upravené rastlinné nápoje v rade Alpro Barista. Vďaka nej sa “kávičkári” nemusia vzdať svojho obľúbeného nápoja a ani spôsobov jeho servírovania, ako je napríklad latte art.“

Latte art v kaviarni aj doma

Alpro Barista je vyrobené tak, aby ho bolo možné behom chvíľky našľahať do krémovej peny, s ktorou možno ďalej kúzliť. Možnosti sú dve – buď si dať svoju obľúbenú kávu s Alpro Barista v niektorej z kaviarní Starbucks, alebo sa tí šikovnejší môžu pustiť do domáceho čarovania s penou, ktorá má rovnakú textúru ako tá z klasického mlieka.

Alpro Barista je dostupné v 4 príchutiach: mandľa, kokosový orech, ovos a sója. Suroviny pre jeho výrobu, u ktorých je to možné, sú získavané čo najbližšie miestu výroby a spotreby, to znamená v Európe. Obaly sú vyrobené z aktuálne najudržateľnejšej dostupnej kombinácie materiálov, ktorá zároveň zaručí, že obsah zostane čerstvý.

Ako na domáce latte art

Hoci sa to môže zdať komplikované, latte art v domácich podmienkach nie je vôbec ťažké na prípravu. Ak je pre vás a vašich blízkych káva srdcovou záležitosťou, pripomeňte si to aj vizuálne obrázkom srdca! Postup je nasledovný:

  1. Pripravte si espresso. 
  2. Naplňte džbánik studeným nápojom Alpro. 
  3. Nápoj prevzdušnite šľahačom tesne nad hladinou 3 sekundy. 
  4. Šľahač ponorte na dno, aby nápoj začal víriť a peniť. 
  5. Ohrejte penu približne na 65 stupňov. 
  6. Džbánikom pobúchajte, aby praskli veľké bubliny. 
  7. Penu začnite nalievať zvysoka, do stredu šálky s espressom, prúdom v hrúbke ceruzky. Šálku nakloňte. 
  8. Keď je šálka do polovice plná, začnite nalievať penu nízko a trochu rýchlejšie. 
  9. Ak začína odpadať pena, vytvorte v strede koliesko. 
  10. Srdce vytvoríte tak, že džbán pomaly nakloníte dozadu a prúd prevediete stredom. 

A je hotovo. 

Teraz si môžete vychutnať svoju obľúbenú kávu v kombinácii s láskou k rastlinným nápojom, ku svojmu zdraviu aj planéte.

O spoločnosti 

Danone je popredná svetová potravinárska spoločnosť pôsobiaca v troch oblastiach zameraných na zdravie: čerstvé mliečne a rastlinné výrobky, balené vody a špeciálna výživa pre deti a dospelých. V súčasnosti vlastní najrozsiahlejšiu zbierku fermentačných baktérií na svete a jej dlhoročným poslaním je prinášať zdravie čo najväčšiemu počtu ľudí prostredníctvom potravín. 

Cieľom Danone je inšpirovať ľudí k zdravšiemu a udržateľnejšiemu stravovaniu a dodržiavať pitný režim. Zároveň sa zaviazala dosiahnuť merateľné nutričné, sociálne, spoločenské vplyvy a dosahovať pozitívny vplyv na životné prostredie. Spoločnosť Danone postavila svoju stratégiu na obnovení rastu, konkurencieschopnosti a vytváranie hodnôt z dlhodobého hľadiska. Do roku 2025 sa chce stať jednou z prvých nadnárodných spoločností, ktoré získali globálnu certifikáciu B Corp™.  

S viac ako 100 000 zamestnancami po celom svete a predanými produktmi na viac ako 120 trhoch spoločnosť vygenerovala v roku 2021 tržby vo výške 24,2 miliardy EUR. V súčasnosti portfólio Danone zahŕňa popredné medzinárodné značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atď.). Na slovenskom a českom trhu ponúka značky mliečnych a rastlinných produktov ako napr. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale aj výrobky detskej výživy Nutrilon a Hami a prípravky klinickej výživy spojené so značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a ďalšie. 

Danone je súčasťou európskej akciovej burzy Euronext Paris a zároveň je súčasťou amerického finančného trhu OTCQX prostredníctvom programu ADR (American Depositary Receipt). Je súčasťou akcií popredných indexov udržateľnosti vrátane indexov spravovaných spoločnosťami Vigeo Eiris a Sustainalytics, ako aj Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, sérii indexov FTSE4Good, indexu rodovej rovnosti Bloomberg a indexu prístupu k výžive. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite