Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Takmer 20 % ľudí aspoň raz týždenne nakupuje rastlinné alternatívy živočíšnych výrobkov

.sponzorované .promotion

Ako ukázal nedávny prieskum spoločnosti Danone, spotrebiteľom nie je stav planéty ľahostajný a ovplyvňuje ich to aj pri výbere tovarov. Tento rok takmer 41 % respondentov uviedlo, že pri nákupe potravín berú do úvahy vplyv na planétu. Najmä mladšie generácie čoraz viac uprednostňujú rastlinné alternatívy oproti potravinám živočíšneho pôvodu, napríklad rastlinné nápoje. Medzi respondentmi vo veku 18 až 26 rokov je až 11,7 % vegánov, vegetariánov a flexitariánov, čo je takmer dvakrát viac ako priemerná populácia (7,4 %).

Takmer 20 % ľudí aspoň raz týždenne nakupuje rastlinné alternatívy živočíšnych výrobkov danone

Chuť je dôležitá pre generáciu Z, zdravotné výhody pre starších ľudí

15,8 % respondentov vo veku 18 až 26 rokov konzumuje rastlinné produkty dokonca častejšie ako raz týždenne. Táto veková skupina tak robí najmä kvôli zdravotným výhodám (44,7 %), chuti (29,8 %) a pozitívnemu vplyvu na planétu (24,5 %). S pribúdajúcim vekom je zdravotný aspekt ešte výraznejší - vo veku 45 až 65 rokov je hlavným dôvodom konzumácie rastlinných alternatív pre viac ako polovicu respondentov prieskumu (58,6 %).

Príležitostiam, pri ktorých spotrebitelia konzumujú rastlinné nápoje, dominujú dva momenty dňa - raňajky (53,9 %) a desiata (28,3 %). Respondenti najčastejšie používajú rastlinné nápoje pri varení alebo pečení (43,9 %), ale generácia Z si ich často pridáva aj do kávy (35,1 %) alebo ich pije samostatne (21,3 %).

Raňajkuj podľa chuti

Hana Ďurajková, brand manažérka značky Alpro, potvrdzuje výsledky prieskumu: "Keď zvažujeme, aké inovácie výrobkov prinesieme našim zákazníkom, chuť je pre nás kľúčová, pretože práve tá je základným predpokladom úspechu v kategórii rastlinných alternatív. Tiež sa zameriavame na raňajky ako na kľúčový moment dňa, ktorý je dôležitý pre zdravý a vyvážený štart."

danone

Značka Alpro nedávno nadviazala spoluprácu s populárnym spevákom a športovcom Benom Cristovaom s cieľom vzdelávať ľudí o zdravom životnom štýle. Ben Cristovao, ktorý je vegánom už mnoho rokov, dodáva: "Chcel by som inšpirovať čo najviac ľudí, aby sa zamysleli nad tým, čo jedia. Som vegán - ale nemám problém robiť aktívne náročný bojový šport a veľa energie nechávam aj na koncertoch. Budem rád, ak si na mňa ľudia spomenú pri raňajkách. To, aké prvé jedlo dňa si vyberú, ovplyvňuje ich energiu, zdravie a planétu. "

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite