Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Auto na dovolenku: „Kombíky“ si kupuje takmer tretina ľudí

.sponzorované .promotion

Už pred prázdninami tradične rastie záujem o väčšie rodinné vozidlá. Kombi, SUV alebo MPV si teraz kupuje 61 % zákazníkov AAA AUTO. Kombi v júni dokonca predbehli v predajoch doposiaľ najpredávanejšie hatchbacky.

Auto na dovolenku: „Kombíky“ si kupuje takmer tretina ľudí

 

S nastupujúcou letnou sezónou sa na Slovensku tradične zvyšuje záujem o veľké rodinné vozidlá. V sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna, ktoré prevádzkuje skupina AURES Holdings, sa spolu predaj automobilov kombi, SUV, MPV alebo viacmiestnych dodávok vyšplhal už na 61 %. Nadpolovičná väčšina jazdí na diesel, 38% má automatickú prevodovku, štvrtina náhon na všetky štyri kolesá. Pri týchto väčších rodinných autách tvorí 11 % predajov Škoda Octavia kombi. 

Vždy s príchodom leta, rovnako ako neskôr aj s príchodom zimy, rastie dopyt po väčších rodinných vozidlách. Súvisí to s plánovanými cestami na dovolenku, keď mnoho ľudí rieši výmenu svojho vozidla za novšie a často priestrannejšie auto. Predaje väčších jazdených áut sa tento rok vyšplhali už na 61 % z celého objemu vozidiel, ktoré si od nás zákazníci už odviezli. V júni navyše kombíky predbehli v predajoch hatchbacky, čo sme naposledy mohli vidieť v čase pandémie, keď ľudia kupovali väčšie automobily, aby mohli bezpečne vyraziť práve na prázdniny. Tento rok zažívame všeobecne výnimočnú sezónu. Predaje v AAA AUTO a v Mototechne sú zatiaľ najvyššie v našej tridsaťdvaročnej histórii. Za prvých šesť mesiacov sme v skupine celkovo predali už 54-tisíc áut,“ uviedol Petr Vaněček, co-CEO (spoločný generálny riaditeľ) AURES Holdings, ktorá ročne predá takmer stotisíc ojazdených automobilov.

V posledných rokoch sa všeobecne oslabuje pozícia hatchbackov, a to aj napriek dočasnému nárastu dopytu po začiatku vojny na Ukrajine, kedy začali stúpať ceny palív a ľudia hľadali úspornejšie vozidlá na prevádzku. V roku 2019 tvorili tieto menšie vozidlá v AURES Holdings ešte 31 % všetkých predajov, tento rok v júni už iba 25,6 %. O svoje miesto sa postupne hlásia „kombíky“, ktoré dlhodobo bojujú s kompaktnejšími hatchbackmi o prvenstvo. V júni dopyt po vozidlách kombi vzrástol na takmer 27 %. Na treťom mieste si stabilnú pozíciu s už štvrtinovým podielom držia mestské SUV. V roku 2019 si ich pritom kupovalo ani nie 17 % zákazníkov spoločnosti. 

Pokiaľ ide o výbavu, potom 24,3 % veľkých rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a dokonca 38 % automatickú prevodovku. Nadpolovičná väčšina rodinných áut je v dieselovom prevedení (52,9 %) a 40,7 % na benzín. „S ohľadom na všeobecne mierne rastúci dopyt po elektromobiloch stúpa podiel áut s elektromotorom aj medzi väčšími vozidlami. V tejto kategórii je ale ponuka stále skôr obmedzená. Aj preto je tak žiadaná Škoda Enyaq, ktorá si vďaka svojej veľkosti získava stále silnejšiu základňu fanúšikov,“ doplnil Petr Vaněček. Pre Slovákov je jednoznačnou jednotkou medzi rodinnými vozidlami Škoda Octavia kombi, potom jej menšia „sestra“ Fabia kombi. Na treťom a na štvrtom mieste sú kombi verzie Volkswagenu Passat a Škody Superb.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite