„365.bank má za sebou ďalší úspešný polrok. Svedčia o tom výsledky v oblasti retailového bankovníctva, hlavne pokiaľ ide o objem prijatých vkladov a poskytnutých úverov. Úspešné napĺňanie retailovej stratégie sa prejavilo aj na výraznom zlepšení nášho ratingu, v rámci ktorého sme sa posunuli do prestížneho investičného pásma. Podarilo sa nám na trh umiestniť ďalšiu emisiu MREL dlhopisov, ktorá odzrkadľuje dôveru v našu stabilitu a ďalší rast aj z pohľadu zahraničných investorov,“ hovorí Andrej Zaťko, CEO 365.bank.
Posun depozitného ratingu do prestížneho investičného pásma
Jednorazová emisia MREL dlhopisov v objeme 150 miliónov eur bola určená inštitucionálnym investorom, pričom ide o doteraz najväčšiu emisiu MREL na zahraničných trhoch.
Banka si polepšila aj v ratingu, pričom od agentúry Moody´s dostala historicky najlepšie hodnotenie depozitného ratingu na úrovni Baa3/P-3 so stabilným výhľadom. Týmto krokom sa posunula do prestížneho investičného ratingového pásma.
365.bank získala aj titul Najlepšej digitálnej banky na Slovensku od renomovaného britského magazínu Euromoney. Toto ocenenie reflektuje najmä digitálne riešenia postavené na „mobile first“ princípoch, ktoré razí od svojho vzniku a na ktoré nadviazala aj po svojej transformácii na plnoformátovú banku.
Pozitívne obchodné výsledky, ale aj vyššia banková daň
Za prvý polrok dosiahla 365.bank 6 % nárast hrubého zisku vo výške 56 mil. eur. Do celkového hospodárenia banky sa pritom premietla aj výrazne zvýšená daňová povinnosť bánk. Za prvý polrok mala banka daňovú povinnosť vo výške 17,1 mil. eur na splatnej dani z príjmov a na bankovej dani, čo je viac ako dvojnásobok oproti porovnateľnému obdobiu. Čistý zisk banky po splnení daňových povinností predstavuje 38,6 mil. eur.
Čo sa týka obchodných výsledkov, portfólio retailových úverov vzrástlo o 6,7 % na 2,4 mld. eur a mierny nárast zaznamenal aj objem vkladov retailových klientov na 3,3 mld. eur.
V dôsledku zvýšenej aktivity v obchodnej oblasti zaznamenala banka nárast čistého príjmu z poplatkov a provízií o 10 % na 28,4 mil. eur a čistých úrokových výnosov o 6 % na približne 67,1 mil. eur. Čistá úroková a poplatková marža retailového segmentu vzrástla o 15%.
Čo sa týka prevádzkových nákladov, 365.bank sa napriek inflačným tlakom podarilo udržať celkové prevádzkové náklady na rovnakej úrovni ako minulý rok, aj keď personálne náklady vzrástli o 5 % na úroveň 26,4 mil. eur.
S cieľom posilňovať svoju pozíciu plnoformátovej retailovej banky naďalej redukovala korporátne portfólio úverov v prospech retailového segmentu.
Čo sa týka ostatných ekonomických ukazovateľov, bilančná suma dosiahla úroveň 4,6 mld. eur. Celková kapitálová primeranosť je 23,66 % a naďalej významne prekračuje úroveň minimálneho požadovaného kapitálu.