Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur

.sponzorované .promotion

Viac ako 30-tisíc eur ušetrili za tri mesiace zákazníčky v Tescu pri nákupe 107-tisíc balení menštruačných potrieb len vďaka špeciálnej aktivite reťazca. Tesco na Slovensku upozornilo na problém menštruačnej chudoby v máji tohto roka a ihneď znížilo ceny menštruačných potrieb vlastnej značky o hodnotu ich DPH. Vložky a tampóny sú tak pre ženy a dievčatá v Tescu dostupnejšie.

Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur

Tesco chce pomáhať všade tam, kde je to potrebné. Menštruačná chudoba je realitou aj na Slovensku a je to dlhodobý problém. Odstrihnutím hodnoty DPH z výrobkov ProFormula sa pre ženy a dievčatá snažíme znížiť náklady na mesačné výdavky na dámske hygienické potreby. Veríme, že tak si bude môcť zabezpečiť základnú hygienu počas menštruácie viac žien a neohrozia svoje zdravie napríklad použitím starých šiat či inými menej hygienickými alternatívami. S pomocou vo forme zníženej ceny týchto produktov o hodnotu ich DPH v Tescu pokračujeme aj naďalej, keďže je pre nás symbolom toho, že patria k základným potrebám pri menštruácii,“ upozorňuje Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

Tesco na problém menštruačnej chudoby na Slovensku upozornilo v máji tohto roka v kampani „Odstrihli by ste si kus oblečenia?“. Reťazec v spolupráci s agentúrou NMS zrealizoval exkluzívny online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku*. Z dát vyplýva, že 16 percent opýtaných ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom. Šesť percent opýtaných dokonca priznalo, že používa náhrady za menštruačné potreby ako toaletný papier, noviny, staré handry, špongie, ale aj iné. Symbolom edukačnej kampane Tesca o menštruačnej chudobe sú aj preto rozstrihané šaty od módnej návrhárky Claudie Kolesárovej. 

Práve odstrihnutím hodnoty DPH z cien menštruačných potrieb sú tak vložky a tampóny dostupnejšie pre viac žien. Napríklad 20-kusové balenie vložiek ProFormula Normal stoja namiesto 0,95 eura po zľave 0,76 eura. 

Teší nás veľký záujem zákazníčok o výhodnejšie menštruačné produkty značky ProFormula. Tam sa však naša pomoc nekončí. Nadviazali sme partnerstvo s Banskobystrickým krajom, ktoré od nás získa menštruačné potreby v hodnote viac ako 6 000 eur pre svoje inštitúcie, ako sú divadlá, knižnice, hvezdáreň, múzeá či osvetové strediská a kontaktné centrá SPACE pre mladých. V septembri bude pomoc distribuovaná do takmer 30 inštitúcií kraja. Veríme, že inšpirujeme aj ďalšie firmy či inštitúcie,“ dodala Katarína Pšenáková. 

Banskobystrický kraj ako prvý a zatiaľ jediný samosprávny kraj poskytuje menštruačné potreby zadarmo už od roku 2022 na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia. 

 

Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTYMYta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi.

Tesco vlani podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému mali všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Tento rok podporí aj OZ Brúderka, ktoré počas najbližšieho školského roka zabezpečí menštruačné potreby pre Základnú školu Kataríny Brúderovej v bratislavských Vajnoroch.

Prieskum Menštruačná chudoba 2024:

  • 44 percent ľudí na Slovensku zažilo už menštruačnú chudobu.
  • 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom.
  • Šesť percent opýtaných dokonca priznalo, že používa náhrady za menštruačné potreby.
  • Tri štvrtiny žien trpiacich menštruačnou chudobou sa kvôli nákupu menštruačných potrieb musia obmedzovať. Najčastejšie sa obmedzujú pri nákupe potravín, oblečenia a služieb pre starostlivosť o seba.
  • Až 96 percent uviedlo, že dámske hygienické produkty počas menštruácie považuje za základnú potrebu.
  • Až 90 percent žien privítalo finančnú pomoc od štátu pri nákupe menštruačných potrieb. 
  • 80 percent žien by ocenilo menštruačné potreby zdarma na pracoviskách a vo verejných budovách.

ZDROJ: Online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku realizovala pre Tesco prieskumná agentúra NMS počas mája 2024 na vzorke 1 500 žien. 

Menštruačná chudoba je stav, keď osoba nemá dostatok alebo žiadne prostriedky na zakúpenie menštruačných potrieb na časť alebo celé trvanie menštruácie. Prejavuje sa rôznymi formami vylúčenia – nedostatkom informácií o menštruačnom cykle, vzdelania o svojom tele a zdraví, obmedzeným prístupom k zdravotnej starostlivosti, toaletám a k čistej tečúcej vode. Menštruačná chudoba sa môže prejavovať aj vynechávaním školskej dochádzky, práce alebo nemožnosťou zúčastňovať sa vo verejnom živote. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite