Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Neseď doma. Zdieľaj mesto svoje

.promotion

Stará tržnica bude počas Bratislavy pre všetkých dejiskom nového festivalu značiek – Bratislava Brand Festival. Bude plná vôní, chutí, zážitkov, symbolov, poznania, krásnych dizajnových vecí, ktoré symbolizujú Bratislavu a dávajú jej jedinečnú, nezameniteľnú príchuť. Každý ju môže prísť ochutnať – svojimi zmyslami i srdcom. Ochutnať, zdieľať s druhými a diskutovať. Veď samotné mesto tvoria predovšetkým ľudia. Bratislavská organizácia cestovného ruchu (Bratislava Tourist Board) sa rozodla po prvýkrát zorganizovať toto netradičné podujatie, ktorým chce od piatku 25.4. do nedele 27.4. 2014 upriamiť pozornosť a vyvolať živú diskusiu medzi obyvateľmi o najvýznamnejších symboloch a značkách, ktoré robia Bratislavu Bratislavou. Ako organizácia zodpovedná za koordináciu a propagáciu mesta ako turistickej destinácie sa snaží nanovo definovať najvýznamnejšie atribúty a jedinečnosti, ktoré by mali atraktívnou formou prilákať návštevníkov. Vytvoriť nezameniteľnú značku destinácie, ktorú po určitom čase dokážu dobre rozpoznať aj v zahraničí, je jedna z najťažších úloh. Tak pre krajinu, určitý región, ako aj pre mesto. Podľa jedného z najväčších svetových odborníkov na tvorbu značky krajiny (nation branding), Simona Anholta, miesta sa posudzujú podľa toho, čo robia a vytvárajú, a nie podľa toho, čo o sebe hovoria. Pokiaľ sa v každom turistickom sprievodcovi cudzinec dočítal, že typickým pečivom prešporskej kuchyne je bratislavský rožok, ktorý však nemal kde ochutnať, potom sa tento jedinečný produkt nikdy nestane značkou, symbolizujúcou Bratislavu. Tak tomu bolo ešte donedávna. Podobne ako víno. Kým budeme v reštauráciach stále ponúkať viac zahraničné vína, nemôžme očakávať, že v zahraničí si stotožnia Bratislavu a Slovensko s krajinou, produkujúcou vína svetovej kvality, vyhrávajúce najprestížnejšie súťaže. Tým sa ale sami ochudobňujeme o veľmi dôležitý segment cestvného ruchu, ktorý je spojený s čoraz väčšou záľubou – cestovať za regionálnou kuchyňou a vinárskou tématikou. A podobných príkladov sa dá nájsť oveľa viac. Preto na prilákanie väčšieho počtu turistov nestačí len propagácia destinácie na „fiktívne“ atraktivity a jedinečnosti bez toho, aby reálne existovali, boli na trhu dostupné, spoločnosťou vnímané a bol po nich dopyt. Tá istá alebo veľmi podobná vec, črta, hodnota sa môže, ale aj nemusí stať značkou (brandom). Nezávisí to od nej samotnej, nie je sama o sebe nositeľom tejto pridanej hodnoty. Musí byť v spoločnosti “žitou”, komunikačne vhodne živenou a dlhodobo vedome rozpracovávanou.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.posledné
.neprehliadnite