Spoľahlivé informácie sú základom dobrých rozhodnutí. Ak ide o zdravie, sú priam životne dôležité a v niektorých prípadoch život zachraňujúce. Len tri mesiace od spustenia unikátnej služby pre záchranárov Dôvera prináša ďalšiu praktickú službu. Poistenci Dôvery môžu hodnotiť svojich lekárov a porovnať si výsledky hodnotenia s hodnotením iných pacientov, ktorých liečia rovnakí lekári, priamo v Elektronickej pobočke.
Pacienti sa takto podelia o skúsenosti z konkrétneho vyšetrenia či liečby, ktorú absolvovali. V rámci Elektronickej pobočky môžu oznámkovať aj komentovať prácu konkrétneho lekára a zároveň získavajú prístup do najväčšej špecializovanej databázy lekar.sk, ktorú tvorí celkovo 33-tisíc všeobecných lekárov, špecialistov a pediatrov.
Kvalitný lekár a spokojnosť jeho pacientov sú prvoradé. Preto sú pacienti povolaní, aby sa vyjadrili k jeho práci. Môžu oceniť tých najlepších lekárov a odporučiť ich ostatným pacientom. Hodnotenie obsahuje viacero otázok, okrem iného sa pacient môže vyjadriť k celkovému prístupu lekára, k jeho liečbe, ale aj k práci zdravotnej sestry. Hodnotenie je percentuálne, od 0 % (úplná nespokojnosť) až po 100 % (maximálna spokojnosť), respektíve si pacienti môžu vybrať z prednastavených možností. Poistenci Dôvery hodnotia priamo cez Elektronickú pobočku, v pláne je aj hodnotenie prostredníctvom mobilnej aplikácie poisťovne. Vyjadriť sa môžu ku všeobecným lekárom pre dospelých a deti, ale aj k špecialistom.
Celý hodnotiaci systém je dôveryhodný a transparentný - hlas každého pacienta má rovnakú váhu. Lekára v Elektronickej pobočke hodnotia len pacienti, ktorí u neho skutočne boli a môžu sa tak podeliť so svojou reálnou skúsenosťou. Identita pacientov je chránená, na webovú stránku lekar.sk sa hodnotenia prenesú pod takým menom alebo prezývkou, ktorú si zvolia sami pacienti.
Zmyslom iniciatívy je prispieť k zvyšovaniu kvality zdravotnej starostlivosti a v čo najvyššej možnej miere premietnuť do lekárskej praxe referencie pacientov. „Často sa stretávame s názorom, že pacient nedokáže posúdiť prácu lekára. Nesúhlasíme s týmto názorom, pacienti vo veľkej miere dokážu nastaviť zrkadlo svojim lekárom a môžu poukázať na rozdiely medzi nimi. Ide o hodnotnú spätnú väzbu aj pre nás. Chceme oceniť tých najkvalitnejších. Hlasujúci pacienti tiež pomôžu ostatným lepšie sa rozhodnúť, ktorému lekárovi sa zveria do rúk,“ uviedol generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.