elitné značky na slovenskom trhu získali opäť prestížne ocenenia Superbrands.
Program oceňovania najlepších značiek Superbrands, ktorý je nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek, predstavil v rámci galavečeru Superbrands Tribute Event niektoré z ocenených značiek pre ročník 2016. Pečať kvality Superbrands si odnieslo 50 spoločností, z ktorých 38 získalo titul Consumer Superbrands a 12 titul Business Superbrands. Odborná porota a hlasovanie verejnosti tiež už druhý rok ocenili víťaza v kategórii Superson – Osobnosť roka, v ktorej opäť zvíťazil fenomenálny slovenský cyklista Peter Sagan. Ďalšou zo špecifických kategórií bola cena Honorary-Superbrands, ktorú získalo Radošinské naivné divadlo za svoj prínos pre kultúru v slovenskej spoločnosti.
Program Superbrands oceňuje najlepšie značky na trhu podľa preferencií zákazníkov, vyhodnotenia ekonomických dát a následne podľa erudovaných rozhodnutí odbornej poroty, ktorá rozhoduje o víťazoch zo širšieho okruhu nominovaných. Pečať kvality Superbrands je pre ocenené spoločnosti znakom silného feedbacku zo strany zákazníkov a vysokej spontánnej známosti o značke. Výber najlepších z najlepších na slovenskom trhu má na svedomí trojfázový proces, ktorého cieľom je spojiť objektívne ekonomické ukazovatele s bohatými skúsenosťami odbornej poroty. V počiatočnej fáze výberového procesu stálo na štartovacej čiare niekoľko tisíc najprestížnejších spoločnosti na našom trhu. Z nich vyselektovali ďalších nominantov ekonomické údaje od spoločnosti Bisnode, ktoré ukázali najmä finančné zdravie a konkurencieschopnosť spoločnosti. Ďalším krokom bol prieskum verejnej mienky zabezpečený spoločnosťou GfK, kde respondenti rozhodli o niekoľkých desiatkach najhorúcejších kandidátov na ocenenie. V poslednom kroku sa o výber najlepších značiek postarala odborná porota Brand Council zložená z expertov na marketing, komunikáciu a branding.
Víťazi ocenenia Superbrands Slovakia si svoje ceny prevzali na slávnostnom gelevečere Superbrands Tribute Event v Moyzesovej sieni v Bratislave 6. októbra 2016. Odovzdávanie cien bude sprevádzať bohatý kultúrny program za účastí pozvaných hostí a médií.
o programe Superbrands Slovakia
Program Superbrands obnovil svoje pôsobenie na Slovensku v roku 2013. Od roku 2014 sú značky vyhodnocované nielen v kategórii spotrebiteľských (Consumer Superbrands) ale aj v oblasti business-to-business (Business Superbrands) značiek. Zatiaľ čo prvé z nich sú verejne známe a spotrebitelia sa s nimi stretávajú deň čo deň v maloobchodnom sektore, business-to-business značky sú dôležitými hráčmi v špecializovaných odvetviach priemyslu, poľnohospodárstva a obchodu. Cieľom programu Superbrands nie je len vzdať hold najúspešnejším značkám, ale tiež prezentovať príklady hodné nasledovania pre všetkých, ktorí sa chcú rozvíjať a inšpirovať najlepšími.